hans-in-portugal.reismee.nl

Naar Lissabon

Om 05.00 uur opgehaald door Marco. Geen wachtrij(!) bij bagage afgifte en controle. Bakkie gedaan en toen aan boord. 09.15 vertrokken en 11.15 geland. Met de metro naar hotel Expo Astoria aan de Rua Braancamp (ca 30 min). Kaartje kost € 1,95. Zijstraat van Praca Marques de Pombal. Eerst ff wat gedronken en toen onze kamer (314) bekeken. Snel omgekleed en toen gaan lopen. Eerst naar Rossio plein en toen kriskras door Baixa naar Praca do Comercio. Daar voor € 2,50 de Arco Monumental (soort Arc de Triomph) beklommen. Mooi uitzicht over de stad. Toen langs de Taag richting de brug gelopen. Terras gepakt bij Cais do Sodre (heerlijk). Daarna ronggedwaald door Bairo Alto. Paar hele steile straatjes gelopen. Naar dakterras Park gegaan (Calcada do Combre), op de 7e etage van een parkeergarage. Prachtig uitzicht maar helemaal vol. Toen op zoek naar een restaurant. Gekozen voor Lost in, Rua dom Pedro V. Erg goed gegeten. Rijst met groene curry (meiden) en pittige kip (ik). Portugees biertje erbij en fruit toe. Toen terug naar hotel gelopen. Met een klein extra rondje omdat ik de weg wees en niet oplette.