hans-in-portugal.reismee.nl

Sintra

Na het ontbijt bij onze vaste bakker naar Rossio gelopen om de trein te nemen naar Sintra. Trein van 10.40 uur, aankomst Sintra 11.20. Gelopen naar centrum en daar jeep naar boven genomen (€5 pp) naar Parque da Pena. Een Disney achtig kasteel in een heel mooi park. Het kasteel combineert alle bouwstijlen die er op dat moment bestonden. Werd bewoond door de koningen van Portugal, tot 1910, toen de monarchie eindigde. Na het bekijken van dit kasteel gelopen naar Castel de Mouros, een middeleeuwse verdedigingsburcht, met prachtige muren, torens en kantelen. Heel mooi uitzicht! Leuke foto's gemaakt. Daarna naar beneden afgedaald naar het centrum van Sintra. Leuk stadje. Terras voor tosti met thee/cola en voor mij brood met boter en koffie. Werd fris door de wind en ligging in de bergen. Toen trein terug genomen naar Lissabon. Lekker zonnig en warm. Rond 18.20 uur terug bij Rossio. Even op het plein puzzels gemaakt en toen restaurant uit ANWB gidsje gezocht. Uitgekomen bij Tibetaans restaurant (vega). Os Tibetanos. Heel lekker gegeten voor €47 (incl vers fruit toe). Topdag!