hans-in-portugal.reismee.nl

Lopen door Alfama

Vandaag na het ontbijt bij onze vaste bakker (alleen Pao de Deus dit keer want mijn brioche aan een zwerver gegeven) gaan lopen naar het beginpunt van tram 28 (begraafplaats Prazeres). Eerste tram zat vol, dus in de volgende gestapt. Dat bleek na een poosje lijn 25 te zijn. Ging gelukkig grotendeels dezelfde route... uitgestapt in het centrum en gelopen (via twee liften) naar de ingang van Castelo de Sao Jorge. Entreeprijs €8,50 en een hele lange rij en geen online kaartverkoop maakten dat we er niet in gingen. Door Alfama gedwaald. Leuke winkel (Garbags) ontdekt waar alleen handgemaakte spullen worden verkocht (vooral tasjes en etuis) die gemaakt zijn van afval dat buurtbewoners inleveren. Daphne klein beursje gekocht. Lekkere tosti gegeten en toen weer verder gestruind. Hele leuke smalle straatjes. Weer een terrasje en toen nog een. Met live muziek uit Kaap Verdie. Erg leuk plekje aan de Taag bij Cais do Sodre in de buurt. Daarna voor ons diner naar Pharmacia. Weer top gegeten. Om 20.30 uur terug in hotel voor douchen, relaxen en op tijd gaan slapen. Hotel heeft prima ligging maar harde matrassen. Goede douche! Max temp 29 graden met 's avonds een flinke wind die opsteekt.