hans-in-portugal.reismee.nl

Van Lissabon naar Evora

Vandaag na ons vaste ontbijt naar het vliegveld met de metro € 1,95 pp en maar 1 overstap. In een half uur daar. Toen in de rij voor afhalen van de auto. Uur gewacht (26 wachtenden voor ons). Een nieuwe Audi A3 meegekregen, top auto! Met behulp van de iPhone de route richting Evora gevonden, over de Vasco da Gama brug (lang en heel mooi). Beetje puzzelen van Marie resulteerde in het in een keer vinden van Quinta da Espada (4 km buiten Evora op het platteland). Appartement nog niet schoon dus eerst maar naar Evora voor lunch. Toen terug en genoten van het perfecte zwembad! Superbad van 25 bij 6, 1.35 diep. Lekkere ligbedden en lemonade van de eigenaar. Prachtig ingericht appartement, vrij nieuw en met complete keuken (incl vaatwasser en wasmachine). 's Avonds weer naar Evora voor diner. Niks gevonden dus geeindigd op plein (waar in de 15e eeuw de brandstapels stonden) bij een goedkope ommelet met friet en lasagne voor Marie. Wat erg leuk was, is dat er om 22 uur een live jazz concert was met een big band. Hele gave muziek! Erg leuke eerste avond hier.