hans-in-portugal.reismee.nl

Evora

Vandaag genoten van het heerlijke ontbijt bij Isabel: zelfgemaakte jam (peer/kaneel), verse jus, zelfgebakken sinaasappelcake, brood, eitje, koffie, yoghurt... Daarna richting Evora. Marie had een leuke route uitgestippeld door de stad langs alle bezienswaardigheden. Erg rustig in de stad, mogelijk omdat t zondag was, mooie kerk beklommen uit de 8e eeuw. Prachtig uitzicht vanaf t dak. Route eindigde bij Capelo dos Ossos, een kapel die bekleed is met schedels en botten om eraan te herinneren dat het aardse leven tijdelijk is. Daarna terug naar de Quinta voor een paar uur heerlijk zwemmen, volleybal in het zwembad, puzzelen en lezen. Daarna naar Evora voor diner. Terechtgekomen bij leuk restaurantje met dito eigenaar die goed Duits sprak omdat hij 18 jaar in Duitsland had gewoond. Was keeper in de Bundesliga (bij Darmstad 98 in 1988) en daarna in Portugal. Speelt nu (51 jaar) nog in de Portugese derde divisie. Lekker biefstuk gegeten en Daph vega noedel gerecht. Leuk op het terras gegeten en toen naar Quinta voor douchen en slapen. Morgen rijden we richting Luz...