hans-in-portugal.reismee.nl

Van Evora naar Praia da Luz

Na het heerlijke ontbijt bij Isabel zijn we vertrokken richting het zuiden. Isabel spreekt goed Frans, dat heeft ze geleerd toen ze in Zwitserland woonde. Haar vader was een industrieel die moest vluchten bij de revolutie van 1974. De route leidde ons eerst naar de Lidl voor de aankoop van veel water en onze lunch. Toen via de IP2 naar Beja, een kleine stad op een uur rijden. Even gestopt voor een rondje om het plaatselijke kasteel (mooi!) en toen door naar Luz. Weer verder de IP2 volgen en later de A2. In Luz in een keer goed gereden naar Vila Luz. Een prachtige accomodatie. Grote kamer met keukentje en slaapbank voor Daph. Prachtig uitzicht over zee vanaf ons balkon. Heerlijk zwembad waar we meteen in zijn gesprongen. Lekker gerelaxed tot 18.30 uur en toen naar de Lidl in Lagos (10 min rijden) voor het avondeten. Heerlijk rijst met bonen, peen, mais, ui en bleekselderij gegeten. Bakje fruityoghurt erbij en de maaltijd was compleet.