hans-in-portugal.reismee.nl

Capo de Sao Vinciente

Vanochtend vertrokken richting Capo de Sao Vinciente. Vroeger dacht men dat hier de aarde ophield en dat snapte ik toen we er waren. Steile kliffen en opkomende mist uit zee gaven het zuidwestelijkste punt van Europa een spooky aanblik. We hadden moeite om de vuurtoren te ontdekken... die schijnt met een lichtbundel die 90 km ver op zee te zien is. Gave foto's gemaakt en toen naar een ander uitkijkpunt, iets meer richting Sagres. Een soort verlaten fort, waar ik met Daph een flink stuk de kliffen kon afdalen langs een voormalig pad over de rotsen. Erg leuk! Toen door naar de zeevaartschool van Hendrik de Zeevader in Sagres. Niet zoveel bijzonders. Daarna lunch gehaald bij de Lidl in Vila de Bispo. Klein dorp met kerk. Toen terug naar zwembad en op de terugweg meteen even eten gehaald voor 's avonds. Zelf koken bevalt goed, ondanks het behelpen met twee elektrische pitjes. Onderweg nog gestopt bij een hele grote pottenbakker. Veel servies bekeken en Daphne een schaaltje gekocht. Bij het hotel nog lekker gezwommen in het bad (1.20 diep) tot 18.45 en toen douchen, koken, eten en chillen. Topdag!